Vietätkö tarpeeksi aikaa perheesi kanssa?

tiiti
Elikkäs tämmöistä mietittiin iltasanomissa tänään.
Rupesin miettimään asiaa ja tunsin pienen piston omassatunnossani. Pyrimme joka päivä syömään yhdessä ja nuorimmalle lukemaan iltasadun. Arkisissa askareissa kaikki yleensä tekevät oman osansa mutta riittääkö se.

19.9.2009

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Lynx
Minä olen perheen kanssa kokoajan, mutta en leiki.
Meillä se on tällasta arkista aherrusta ja touhua.
Lapset auttaa ja sitten leikkii.
Iltasadun luen mutta muuten vain olen siinä olemassa ja auttamassa..

ja huutamassa ja komentamassa ja rankaisemassa ja joskus tuomaroimassa...

ja harrastusten kuski 8-)
19.9.2009

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Riitta-Mummo
Hyvä keskustelun avaus Tiiti!
Silloin kun lapset olivat vielä kotona oli ajankäyttö ainainen huonon omantunnon aiheuttaja. Työ vei aikaa ja kotona oli kovasti hommia arjen pyörittämisessä, lapset taisivat jäädä aikalailla omilleen.
Nyt vanhempana olisi aikaa olla lasten kanssa, mutta eipä ole enää kenen kanssa olisi. Lapsenlapset lähimmätkin 450 km päässä ja kauimmaiset 1000km takana. Päivittäin olemme tekemisissä skypen kautta, mikä onkin aivan ihana tapa tavata ja nähdä lapsenlapsia.
Kyllä se koti on hyvä vähemmälläkin siivoamisella ja järjestämisellä. Olkaa vanhemmat lastenne kanssa nyt kun he ovat kotona, leikkikää, lukekaa,laulakaa,pelatkaa,jutelkaa, aika menee niin nopeasti ja niitä aikoja ei saa takasin mitkä nyt menettää.
Tulipa paatoksella, mutta niin se vaan on. Moni asia olisi toisin, jos nyt tällä kokemuksella saisin elää ne ajat uudelleen.
Jokainen sukupolvi joutuu hankkimaan oman sivistyksensä ja elämän arvonsa itse.
19.9.2009

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.