Metsästys

piia58
Noh`, kait ihmettelette miksi nainen kirjoittaa metsästyksestä, mutta miksi en voi.

Hienoja juttuja, mun äitillä aikoinaan oli 11 henkinen perhe, isä Hermanni, oikeastaan Johan Herman asui siellä Ylivieskassa ja oli paljon metsää, maatakin, kova oli yrittämään, täytyikin oli paljon huollettavaa.

Noh, kiva puhelu mulla ja äidillä tänään.

Hänen isä meni metsälle säkki mukanaan ja vaimonsa laitt vaimonsa laittama eväsreppu.

Eikä mikään turha matka kerrankin oli 13 teereä kotiin viemisiksi, olihan perhekin iso, äiti muisteli, että lapset nyhtivät höyhenet linnuista tyynyntäyteiksi ja äiti keitteli lintuja perheen syötäväksi ja myös laittoi lihaperunoiksi oli vaikka mitä ja kaikki sai syödä niin paljon kun halusi, siis nyt puhun vanhoista vuosista sellainen pappa mulla oli, ihan ihana, silitti mun hiuksia.

Ja äiti meni kylän keskustaan, siis sellaiseen missä kauppoja oli, paikallinen mies osti näitä "suuria" lintuja, äiti koputti oveen, nainen huusi älä sinä taas siellä "hassuttele", äiti tulikin sisään, tämä vaimo, anteeksi, luulin että mies häntä taas huiputtaa, että vieraita tulee, äiti vei 3 teereä miehelle, joka osti ne.

Tälläistä oli mun lapsuus.

Jos metsästys juttuja, niin kertokaa ihmeessä, mä olen ollut tälläisen tytär, olen oppinut sille ja tiedän kyllä mitä metsästys on, olen ollut monta kertaa mukana.

18.8.2009

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit