Noni, nyt tuli sitte tenkkapoo. Sain äiteeltä lanttulaatikon (n. kilon painoinen laakea vuoka, syvyyttä n. 5cm), ja sitten ostin kaupasta sellasen normin perunalaatikon. Ne on nyt pakkasessa, joten kysäisenkin nyt että mites mä saan ne lämpimiks? Missä asteessa uunissa ja kuinka kauan, äiti sano että pitäis pistää vähä voita päälle ku ne sulattaa, ootteko kokeillu? Kysyn teiltä koska äitee ei ihan kunkku ole keittiössä.. Vaikka hyvää lanttulooraa tekeeki. :D
Tulipa kokeiltua valmiit joululaatikot, tosin itsepäisesti tein niin, että otin jokaisen vuokastaan ja maustoin lisää sekä hiukan kulutusmaidolla ohentelin. Krhm ja pinnalle pienet voinokareet.
Tunniksi tungin uuniin ja kyllähän niitä söi, en moiti ja helppoa oli ainakin. Hellanääressä hääräämisen sijaan käveltiin ihailemassa lumista maisemaa:-)
ite kans... siis oikeesti, mietin tota lämmittämistä... kun annoin isännälle periksi, että kun mökille mennään, laatikot viedään minimissään TOISTEN tekemänä puolivalmisteena...Hyvä meillä laittaa olis,ei siinä, mutta kuulemma mun pitää8-) nauttia joulusta kans..
Oikeesti, en osaa lämmittää niitä... tarttee lukea ohjeet...
Kuuntis...palataan joulun jälkeen ja kerrotaan miten kävi, jooko!?
Joo joo voita tietenki lisäksi (:P)
Ja mä ottaisin (ainakin sen isomman) jääkaappiin edellisenä iltana. Ettei olisi ihan umpijäässä uuniin laittaessa. Vaikka siellähän se sulaa ,mutta silloin tunti ei ehkä riitä.
Laittaisin ensin sen isomman, elikkäs lanttulaatikon, ja perään pienemmän. Asteita noin 175. Isommalle vois varata tunnin (?) ja pienemmälle reilu puolituntia. Mutta seuraa varsinkin lopussa. Jos pinta tummuu niin laita folio tai leivinpaperi päälle.
Se voin lisäys tuskin haittaakaan...
Virhe
One fine body…
Tunniksi tungin uuniin ja kyllähän niitä söi, en moiti ja helppoa oli ainakin. Hellanääressä hääräämisen sijaan käveltiin ihailemassa lumista maisemaa:-)
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Ja, Kuuntis, tervetuloa tänne... tosi interaktiiviseen porukkaan..
ite kans... siis oikeesti, mietin tota lämmittämistä... kun annoin isännälle periksi, että kun mökille mennään, laatikot viedään minimissään TOISTEN tekemänä puolivalmisteena...Hyvä meillä laittaa olis,ei siinä, mutta kuulemma mun pitää8-) nauttia joulusta kans..
Oikeesti, en osaa lämmittää niitä... tarttee lukea ohjeet...
Kuuntis...palataan joulun jälkeen ja kerrotaan miten kävi, jooko!?
Ja mä ottaisin (ainakin sen isomman) jääkaappiin edellisenä iltana. Ettei olisi ihan umpijäässä uuniin laittaessa. Vaikka siellähän se sulaa ,mutta silloin tunti ei ehkä riitä.
Se voin lisäys tuskin haittaakaan...