Minä tykästyin tähän. Kestää kuumentamistakin, joten on monikäyttöistä. Oon kokeillut tehdä siitä jauhelihakastikettakin. Harmi vaan kun ei pakkauksessa sanota paljonko siinä on tyydyttynyttä rasvaa, rasva% on 10, mutta toisaalta eipä siinä pitäis kai olla kovetettua rasvaa niinkuin ruokakermoissa. Täytyypi tutkailla jostain, vai tietäiskö joku sanoa?
Pakko tulla tänne kirjoittamaan, kun etsin tietoa kefiiristä, niin törmäsin tällaiseen! Lainaus keskustelusta suomi24:ssa
-hei olet kiinostunut kefir sienestä,vanhalla nimellä minä tunnen tuotteen igorina mulla sitä on ja olen käyttänyt juon joka päivä lasillisen,otappa yhteyttä jos haluat,t.anja
-Hei!
Löytyykö vielä kefiirin siementä?
Minulla on vuosia sitten ollut Igoria, mutta siitä tehtiin silloin teehen terveysjuomaa. Silloisesta Igorista ei tehty kefiiriä.
Igor oli sellaista levymäistä muistaakseni ja kefiirin siemenen on kuvailtu olevan raemaista??
Kummasta on kyse?
Kefiirin siementä kaipailen.
- kefir ja igor on aivan sama tuote se joka tulee kaukasus vuorilta käytetään nimeä igor kansankilellä aine on täysin samasieni jonka ns,tieteellinen nimi on kefir,mulla on itsellä äidinvanhaa perintöä ohjeet suomeksi ja sopii todella moneen vaivaan, JNE:
Ihan säikähdin yhteensattumaa, vaikkei samasta hapanmaitotuotteesta kyse olekaan...
Myös toisaalla samasta kefiirin siemenestä käytettiin nimeä Igor "Tiibetiläinen maitosieni alias Volgansieni ent. Igor
Luokassa: Maitosieni uutisia".
Olen äimän käkenä, mistä mä sen Igor-nimen keksinkin silloin joskus??? ::o(:D
Minusta Rainbow -turkkilainen jugurtti on oikeastaan yhtä hyvää kun partaäijäkin, eikä kilo hinnallakaan ole juuri eroa, mutta Rainbow myydään puolen kilon pakkauksissa ja sen kilohinta on sama kun Lindal´s meijerin kilosella. Niillähän puolenkilon sanko on kalliimpaa.
tota reinbowin turkkilaista ostan yleensä minäkin, tänään tuli kyllä igori mukaan kun ei ollut reinbowta.. pakko saada hunajan kanssa iltaisin kun lapset menee nukkumaan.. herkku hetki..(:D
Rainbow on turkkilaisista jugurteista vähä-hiilihydraattisin.
Ostin tänään Pirkan turkkilaista ja petyin kyllä pahasti.
Se on vetistä luiruppia, ei lähellekään pääse näitä muita juguja. Muistuttaa bulgarian jugurttia.
No ruoanlaitossa kyllä menee, mutta päivän herkkuhetki vietetään kyllä edelleenkin Rainbown merkeissä.(:P)
Rainbow on turkkilaisista jugurteista vähä-hiilihydraattisin.
Se on vetistä luiruppia, ei lähellekään pääse näitä muita juguja. Muistuttaa bulgarian jugurttia.
No ruoanlaitossa kyllä menee, mutta päivän herkkuhetki vietetään kyllä edelleenkin Rainbown merkeissä.(:P)
Otin tänään tuota Pirkkaa kokeeksi ja kyllä purkki oli ihan topakkaa jugurttia täynnä. Olisiko Muarin purkissa ollut jotain hämminkiä...?
Mutta kuitenkin tykkäsin ja tykkäsin vielä enemmän kun huomasin, että on kotimaisen Juustoportin valmistamaa (tu)
Niin, taas on näitä makuasioita. Kun Pirkka jugurtti seisoo muutaman tunnin purkissa, siitä erottuu runsas hera, mitä ei ole muissa laaduissa.
Minä vain makuaistini perusteella ostan juguja, tietenkin hiilarit on nyt tärkeitä, mutta valmistaja ei minulle mitään merkkaa.Voin tunnustaa etten ole tullut katsoneeksi kuka Rainbowt tekee.:D
Makuasioitahan nämä nimenomaan :)
Pirkassa oli ainakin vähemmän hiilareita kuin Turkkilaisessa. Rainbowsta en tiedä.
Mulla ei ole vieläkään herottunut :S Päivällä tein coleslaw tyylistä salaattia ja noin puoli purkkia jäi.
Minua huvittaa kaiken hälyn keskellä nää kreikkalaiset-turkkilaiset.. jo isäpuoleni 70-luvulla nimesi koiramme kreikkaliseksi ja turkkilaiseksi, kun aina painivat keskenään.
Korvaus taisi olla parisataatuhatta euroa, niitähän Kreikassakin käytetään :) Muttta varmaan oli herralle järkytys nähdä naamataulunsa jugurttipurkin kannessa...varsinkin, missä lukee TURKKILAINEN jugurtti =)
Korvaus taisi olla parisataatuhatta euroa, niitähän Kreikassakin käytetään :) Muttta varmaan oli herralle järkytys nähdä naamataulunsa jugurttipurkin kannessa...varsinkin, missä lukee TURKKILAINEN jugurtti =)
Ja varsinkin kun ko herra on muistaakseni ruotsalainen..
[quote sarakkaasi]Korvaus taisi olla parisataatuhatta euroa, niitähän Kreikassakin käytetään :) Muttta varmaan oli herralle järkytys nähdä naamataulunsa jugurttipurkin kannessa...varsinkin, missä lukee TURKKILAINEN jugurtti =)
Ja varsinkin kun ko herra on muistaakseni ruotsalainen..[/quote] öö kreikkalainen
[quote Teya][quote sarakkaasi]Korvaus taisi olla parisataatuhatta euroa, niitähän Kreikassakin käytetään :) Muttta varmaan oli herralle järkytys nähdä naamataulunsa jugurttipurkin kannessa...varsinkin, missä lukee TURKKILAINEN jugurtti =)
Ja varsinkin kun ko herra on muistaakseni ruotsalainen..[/quote] öö kreikkalainen[/quote]
Varmaan onkin. Mistä lie mulle tullu tuo ruotsikytkös :S:D
Meidän eilisen lehden etusivulla(::o) luki,että kreikkalaisen miehen ruotsissa asuva sukulainen huomasi kuvan purkin kyljessä.
Koska Igorista on kyse,täytyy olla tarkkana kuin porkkana...;)
Näyttää olevan uutistoimistoilla pulaa kunnon uutisista näin loma-aikaan...:-)
Meidän eilisen lehden etusivulla(::o) luki,että kreikkalaisen miehen ruotsissa asuva sukulainen huomasi kuvan purkin kyljessä.
Ehkei pulaa uutisista. En minäkään naamaani näyttäisi ilmaiseksi jonkun firman kaupallisessa tuotteessa =)
Juu, karvaturrin naama näyttää pysyvän purkin kyljessä ;)
Ja nyt on Igor herra keventynyt. Tai ainakin minä huomasin nyt Iso-Igorin vieressä kevyemmän 3,5%:sen Kevyt-Igorin.
Purkki on vielä avaamatta, mutta empä usko maun siitä muuttuneen. Hintaakin vain 0,10 centtiä rasvaiseen verrattuna enempi kilolta. Näin arkikäyttöön toivotan tämän tervetulleeks :) Otetaan sitten juhlavammin Iso-Igorilla..
Tulin tänne pitkästä aikaa, kun muistelin yhtä Lynxin reseptiä, johon tuli Igoria. En ollutkaan aikoinaan tallentanut reseptiä pöytälaatikkooni ja niinpä etsin sitä sanalla "Igor" löytääkseni sen nopeasti ja kappas, kone löysi 122 Igor-reseptiä!!!
yleensä ostan maitotuotteet luomuna. Jugurteissa vaan en ole löytänyt kunnollista "kermaista" jugurttia. nämä kevyt jugurtit eivät maistu miltään ja niihin on lisätty paljon sokeria (valio ilmoitti, että ne ei muuten maistu miltään ? ) ainoat kermaiset jugurtit mitä tänään kaupasta löysin oli ulkolaisia ! eikö joku kotimainen pien tuottaja voisi valmistaa ihan aitoa luomujugurttia, ja rasvaista sellaista ? ei se rasva ole pahasta, vaan liika sokeri. -syödään kohtuudella :-)
Minun uusin suosikkini on Lidlin Turkkilainen jugurtti, valmistaja Milbona.
Se on ihanaa.Ei vesity, kun siitä osan ottaa, niinkuin moni, josta saa seuraavana päivänä kaataa vettä pois aika lorauksen.
Miedon makuinen luonnon jugurtti.Siihen saa lisätä makean himossa vaikka itse tehtyjä hilloja.
Minun herkkuni on lisätä jugurttiin Steviaa makeudeksi ja kaakaojauhetta tarpeen mukaan.Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Nam.
Taidanpa käydä hakemassa kipollisen tässä kirjoittelun lomassa.
Muorin lailla käytän Lidlistä ostettua Milbonan turkkilaista jogurttia. Jos en keitä aamupuuroa, syön jogurtin kanssa mustikoita, kaurahiutaleita ja ripauksen makeutusainetta. Nam!
Minun uusin suosikkini on Lidlin Turkkilainen jugurtti, valmistaja Milbona.
Se on ihanaa.Ei vesity, kun siitä osan ottaa, niinkuin moni, josta saa seuraavana päivänä kaataa vettä pois aika lorauksen.
Miedon makuinen luonnon jugurtti.Siihen saa lisätä makean himossa vaikka itse tehtyjä hilloja.
Minun herkkuni on lisätä jugurttiin Steviaa makeudeksi ja kaakaojauhetta tarpeen mukaan.Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Nam.
Vai kaakaota jugurttiin, eipa ole tullut mieleen! Taytyypa kokeilla huomenaamuna :-)
jukurttia turkissakin lätkittiin selkään kun pääsi palamaan! ja voin sanoa että toimii!!
juu sama juttu kreikassa, kun meni tavernaan niin sieltähän tuli tarjoilijarouva ja lättäs jugurttia niskaan, mikä oli hyvä juttu ja nythän käytän sitä kotonakin jos satun palamaan
Virhe
One fine body…
-hei olet kiinostunut kefir sienestä,vanhalla nimellä minä tunnen tuotteen igorina mulla sitä on ja olen käyttänyt juon joka päivä lasillisen,otappa yhteyttä jos haluat,t.anja
-Hei!
Löytyykö vielä kefiirin siementä?
Minulla on vuosia sitten ollut Igoria, mutta siitä tehtiin silloin teehen terveysjuomaa. Silloisesta Igorista ei tehty kefiiriä.
Igor oli sellaista levymäistä muistaakseni ja kefiirin siemenen on kuvailtu olevan raemaista??
Kummasta on kyse?
Kefiirin siementä kaipailen.
- kefir ja igor on aivan sama tuote se joka tulee kaukasus vuorilta käytetään nimeä igor kansankilellä aine on täysin samasieni jonka ns,tieteellinen nimi on kefir,mulla on itsellä äidinvanhaa perintöä ohjeet suomeksi ja sopii todella moneen vaivaan, JNE:
Ihan säikähdin yhteensattumaa, vaikkei samasta hapanmaitotuotteesta kyse olekaan...
Myös toisaalla samasta kefiirin siemenestä käytettiin nimeä Igor "Tiibetiläinen maitosieni alias Volgansieni ent. Igor
Luokassa: Maitosieni uutisia".
Olen äimän käkenä, mistä mä sen Igor-nimen keksinkin silloin joskus??? ::o(:D
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,147170,147423#msg-147423
Igor on kirgisialainen ja paras jogurtti ja mies maan päällä! :P Hinta-laatu -suhde on edelleen enemmän kuin paikallaan!
Ja minä kun olen luonteeltani uskollinen. Sitä paitsi on ihanaa, että on pysyviä arvoja ja miehiä! (:P)
Otin tänään tuota Pirkkaa kokeeksi ja kyllä purkki oli ihan topakkaa jugurttia täynnä. Olisiko Muarin purkissa ollut jotain hämminkiä...?
Mutta kuitenkin tykkäsin ja tykkäsin vielä enemmän kun huomasin, että on kotimaisen Juustoportin valmistamaa (tu)
Minä vain makuaistini perusteella ostan juguja, tietenkin hiilarit on nyt tärkeitä, mutta valmistaja ei minulle mitään merkkaa.Voin tunnustaa etten ole tullut katsoneeksi kuka Rainbowt tekee.:D
Pirkassa oli ainakin vähemmän hiilareita kuin Turkkilaisessa. Rainbowsta en tiedä.
Mulla ei ole vieläkään herottunut :S Päivällä tein coleslaw tyylistä salaattia ja noin puoli purkkia jäi.
Ja varsinkin kun ko herra on muistaakseni ruotsalainen..
Ja varsinkin kun ko herra on muistaakseni ruotsalainen..[/quote] öö kreikkalainen
Ja varsinkin kun ko herra on muistaakseni ruotsalainen..[/quote] öö kreikkalainen[/quote]
Varmaan onkin. Mistä lie mulle tullu tuo ruotsikytkös :S:D
Ehkei pulaa uutisista. En minäkään naamaani näyttäisi ilmaiseksi jonkun firman kaupallisessa tuotteessa =)
500 gr 1.25 e
Ja nyt on Igor herra keventynyt. Tai ainakin minä huomasin nyt Iso-Igorin vieressä kevyemmän 3,5%:sen Kevyt-Igorin.
Purkki on vielä avaamatta, mutta empä usko maun siitä muuttuneen. Hintaakin vain 0,10 centtiä rasvaiseen verrattuna enempi kilolta. Näin arkikäyttöön toivotan tämän tervetulleeks :) Otetaan sitten juhlavammin Iso-Igorilla..
Karmaisee ajatuskin, kun "höväilisin itselleni jugruttia" pitkin päivää.. kamala sotku.
:D ♥
Vai kaakaota jugurttiin, eipa ole tullut mieleen! Taytyypa kokeilla huomenaamuna :-)
juu sama juttu kreikassa, kun meni tavernaan niin sieltähän tuli tarjoilijarouva ja lättäs jugurttia niskaan, mikä oli hyvä juttu ja nythän käytän sitä kotonakin jos satun palamaan