Turkkilainen jugurtti

Fitney
Minä tykästyin tähän. Kestää kuumentamistakin, joten on monikäyttöistä. Oon kokeillut tehdä siitä jauhelihakastikettakin. Harmi vaan kun ei pakkauksessa sanota paljonko siinä on tyydyttynyttä rasvaa, rasva% on 10, mutta toisaalta eipä siinä pitäis kai olla kovetettua rasvaa niinkuin ruokakermoissa. Täytyypi tutkailla jostain, vai tietäiskö joku sanoa?

10.6.2008

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Tittiditii
Pakko tulla tänne kirjoittamaan, kun etsin tietoa kefiiristä, niin törmäsin tällaiseen! Lainaus keskustelusta suomi24:ssa

-hei olet kiinostunut kefir sienestä,vanhalla nimellä minä tunnen tuotteen igorina mulla sitä on ja olen käyttänyt juon joka päivä lasillisen,otappa yhteyttä jos haluat,t.anja

-Hei!
Löytyykö vielä kefiirin siementä?
Minulla on vuosia sitten ollut Igoria, mutta siitä tehtiin silloin teehen terveysjuomaa. Silloisesta Igorista ei tehty kefiiriä.
Igor oli sellaista levymäistä muistaakseni ja kefiirin siemenen on kuvailtu olevan raemaista??
Kummasta on kyse?
Kefiirin siementä kaipailen.

- kefir ja igor on aivan sama tuote se joka tulee kaukasus vuorilta käytetään nimeä igor kansankilellä aine on täysin samasieni jonka ns,tieteellinen nimi on kefir,mulla on itsellä äidinvanhaa perintöä ohjeet suomeksi ja sopii todella moneen vaivaan, JNE:

Ihan säikähdin yhteensattumaa, vaikkei samasta hapanmaitotuotteesta kyse olekaan...

Myös toisaalla samasta kefiirin siemenestä käytettiin nimeä Igor "Tiibetiläinen maitosieni alias Volgansieni ent. Igor
Luokassa: Maitosieni uutisia".

Olen äimän käkenä, mistä mä sen Igor-nimen keksinkin silloin joskus??? ::o(:D
27.12.2010

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Tittiditii
Minä se luotan edelleen Igoriin eivätkä minua niin hätkähytä nuo spekuloinnit, minkämaalainen Igor muka on...

Igor on kirgisialainen ja paras jogurtti ja mies maan päällä! :P Hinta-laatu -suhde on edelleen enemmän kuin paikallaan!

Ja minä kun olen luonteeltani uskollinen. Sitä paitsi on ihanaa, että on pysyviä arvoja ja miehiä! (:P)
25.10.2010

sarakkaasi
Minua huvittaa kaiken hälyn keskellä nää kreikkalaiset-turkkilaiset.. jo isäpuoleni 70-luvulla nimesi koiramme kreikkaliseksi ja turkkilaiseksi, kun aina painivat keskenään.
22.7.2010

sarakkaasi
Korvaus taisi olla parisataatuhatta euroa, niitähän Kreikassakin käytetään :) Muttta varmaan oli herralle järkytys nähdä naamataulunsa jugurttipurkin kannessa...varsinkin, missä lukee TURKKILAINEN jugurtti =)
16.7.2010

Teya
Juu, karvaturrin naama näyttää pysyvän purkin kyljessä ;)
Ja nyt on Igor herra keventynyt. Tai ainakin minä huomasin nyt Iso-Igorin vieressä kevyemmän 3,5%:sen Kevyt-Igorin.
Purkki on vielä avaamatta, mutta empä usko maun siitä muuttuneen. Hintaakin vain 0,10 centtiä rasvaiseen verrattuna enempi kilolta. Näin arkikäyttöön toivotan tämän tervetulleeks :) Otetaan sitten juhlavammin Iso-Igorilla..
6.7.2010