laihdutus ruokia

juho88
Olisko kellään hyviä ruokia laihduttajille?

3.6.2007

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Annikaali
http://www.kotikokki.net/keittokirjat/nayta/1126/

Tuossa minun versioni laihis-ruuista. Normaaleja ruokia, kevyesti.
Keittokirjan kuvan kissa laihiksen tarpeessa..
24.11.2007

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Annikaali
Meillä menee leivän päälle Kevyt Floraa. Minusta parhaimman makuista leivän päällä kevytmargariineista.
Ja kaikkihan me osataan lisäaineet lukea, oli pakko itsekin sitten olla utelias ja kipaista kaapille; Tuotteessa perusaineiden (vesi, kasviöljy, a- ja d-vitamiini) lisäksi soijalesitiini, 1 säilöntäaine, 1 happamuudensäätöaine ja 1 aromi.

Yhteensä 4?

Taisi olla margariinipropangandaa (hurjan kuuloista(:D) siinä sanomalehdessä.. Vai käyttiköhän se lisäaine-margariinitehdas niitä kissanraatoja ;)? Uusi tuote varmaankin ollut niihin aikoihin, joten aiheuttanut vastustusta. Aivan kuin muutkin kevyttuotteet niiden aikoinaan saavuttua. Miten naurettiinkaan kevytmakkaralenkille! Mutta nyt syödään vain broilerinlenkkiä, jossa alle 10% rasvaa. Ei rasva makua paranna!
20.11.2007

metsänvartija
Lueppa Antti Heikkilän kirjoja. On lääkäri ja pitää eläinrasvoja ihmiselle välttämättöminä ! Jätti itse verenpaine ja kolestrolilääkkeet pois, kun siirtyi monipuoliseen ruokaan, voi, kerma yms. Ei mitään kevyttuotteita ! Sokeri on kaiken pahan alku ! Itse käytän kermaa ja voita ja oliviöljyä kokatessa, paino pysynyt kurissa. Nämä kevyttuotteet sisältävät tosi paljon yleensä keinotekoisia aineksia ja sokeria, koska rasvaton esim. jugurtti ei maistu muuten miltään. Minä suosin luomutuotteita ja lähiruokaa.
Kesälomalla mahdollisesti tulleet ylimääräiset kilot saa pois perinteisellä "sairaala kaalikeitto dietillä" samalla keho puhdistuu ja olo virkistyy. Itse sain viikossa 8 kg painoa pois !
18.11.2007

Mailo
Juu, asiasta ollaan montaa mieltä 8-) . Minäkin taisin juuri luvata toisessa keskustelussa, EHKÄ kokeilla olla joskus ilman perunaa (hetken), vaikka se ei mun ajatusmaailmaan sovikkaan :o
2.10.2007

suvianne
Hei, Pia58! Minäkin olen innostunut rouheisiin ja parempaan leipään.
Ostppa Fibrex kuitua ja laita sitä leipään. Olen korvannut esim. öljyn lähes kokonaan fibrexillä. Se tekee leivän meheväksi ja hyvin säilyväksi. Se on sellaista sokerijuurikas kuitua.
Minun urakka on -30 kiloa!!! 11 on nyt poissa, mutta vielä riittää.
Ensiksi laitoin ruokakaapit uusiksi. Vaihdoin riisit täysjyvään, makaronit ruismakaroniin.
Kermat pois. Voi pois.
Käytän ruokajogurttia jota teen itse Heltsun ohjeen mukaan, mutta rasvattomasta maidosta.
Se on myös tärkeä ohje että syö vähintään neljän tunnin välein.
En ole vielä kunnolla kerinny löytää oikeita laihutus ruokia kun tarmo on mennyt ruokahalun hillitsimiseen.. Mutta suosittelen seuraavaa ohjetta ilman perunaa! Maukas. täyttävä ja vähäkalorinen!!
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6769/Linssikeitto

Olen kovasti tehnyt ruokia mutta ei ne aina ole ollu hyviä.. Nyt yritän löytää oikeasti vähä kalorisia mutta hyviä!!

Tämä laihduttelu on oikeastaan todella raskasta. Ei se ole helppoa muuttaa elin tapojaan. Se on helpommin sanottu kuin tehty! Tutkimuksetkin osoittaa että 88% laihtuneista on viiden vuoden sisällä samoissa mitoissa!!
Sitä on varmasti sellaisten vaikea ymmärtää jotka eivät omaa ylensyönnin ongelmaa. Esim. Äitini kävi juuri tuoden mukanaan ihanaa ruokaa! Hän meinasi kovasti loukkaantua kun otin vain lapsille. Silti kovasti on sitä mieltä että pitäisi laihtua... Niin,, ei sitä laihdu jos ei kieltäydy.
Minulle annettiin mammadieetissä Hyvä neuvo.
Opettele sanomaan EI!! ÄLÄ syö muiden mieliksi!!
Sitäkin tulee joskus tehtyä!!
20.9.2007