Nyt on pikaiset neuvot tarpeen - olen kyllästynyt juhlien voileipäkakkuihin ja haluaisin tarjota jotain ihan muuta - mutta mitä?? Apu kaivataan - en ole mikään kokkien kokki, joten mahdollisimman yksinkertaisia, etukäteen tehtäviä, ei-kuumana tarjottavia ruokaohjeita kaivataan.
Se tonnikala piirakka on kyllä ihan paloiteltavaa tavaraa, ei kai se koostumus kamalasti muutu vaikka sen pellille tekis :S Se on kyllä pehmeää ja mehevää, mutta pitäis saada lapioon :D
En ole tehnyt sitä pelti-annosta ikinä, mut veikkaisin et se tupla-annos riittää. En kyllä mene takuuseen ;) Ehdotan et teet sen tavallisen annoksen piirasvuokaan testinä. Samalla saat mausteiden suhteen sopivaksi, kun mä heitän ne mutu-tuntumalla, niin en osannut kirjata niitä reseptiin. Ja kermaviili ja tonnikala yhdessä mielestäni tarvitsee niitä hieman reilummalla kädellä.
Tässä mun suosikkikinkkupiiraani, valitettavasti kuva puuttuu (td). Olen tehnyt sitä useisiin juhliin ja aina kovasti kehuttu :D Ja on hyvää kylmänäkin ja voi tehdä jo edellisenä päivänä. Kaksinkertasella ohjeella tulee uunipellillinen ja valmistaikinaa käyttämällä vielä helpompaa.(:D
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/9554/Kinkku-juustopiirakka
jos vinkeissä mainitun tonnikalapiirakan tekisi isompana uunipellin kokoisena - mikä luulette olevan suhteen riittääkö 2 kertaisena?? Voiko piirakkaa nostaa tarjolle eri vadille, vai onko hyvinkin "pehmeää"
Tässä helppo ja meillä ainakin hyvin tehneet kauppansa.
Valmis iso voitaikinalevy, sitä voi vielä vähän kaulia, sitten päälle kinkkusuikaleita, sinihomejuustoa tai melkein mikä vaan käy täytteeksi. Sitten rullalle ja siitä ohuita kiekkoja leivinpaperin päälle ja uuniin. Ai että ovat hyviä. Ja ainakin HELPPOJA(tu)
Virhe
One fine body…
En ole tehnyt sitä pelti-annosta ikinä, mut veikkaisin et se tupla-annos riittää. En kyllä mene takuuseen ;) Ehdotan et teet sen tavallisen annoksen piirasvuokaan testinä. Samalla saat mausteiden suhteen sopivaksi, kun mä heitän ne mutu-tuntumalla, niin en osannut kirjata niitä reseptiin. Ja kermaviili ja tonnikala yhdessä mielestäni tarvitsee niitä hieman reilummalla kädellä.
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/9554/Kinkku-juustopiirakka
Kotikokkilaiset ainakin ovat kehuneet ja kokeilleet muillakin täytteillä (kommentit alhaalla)
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6868/Mehev
Valmis iso voitaikinalevy, sitä voi vielä vähän kaulia, sitten päälle kinkkusuikaleita, sinihomejuustoa tai melkein mikä vaan käy täytteeksi. Sitten rullalle ja siitä ohuita kiekkoja leivinpaperin päälle ja uuniin. Ai että ovat hyviä. Ja ainakin HELPPOJA(tu)