Risotto on italialaista / italialaiseen tapaan siihen tarkoitetusta riisilajikkeesta tehtyä eli EI pitkäjyväisestä riisistä.
Tätä "Suomi"- versiota kutsun ihan riiisipadaksi tai riisihöystöksi!!!
Kun kuluttajat tekevät ja nimeävät ruokansa / reseptinsä ihan miten sattuu tietämättöminä alkuperästä, niin sitten ravintolassa ihmetellään, kun se oikea risotto "näyttää ja maistuu väärältä". Olen aivan liian monta kertaa joutunut selittämään, että tämä meillä tarjottu riisiruoka ON sitä oikeaa risottoa - joskus jopa suurella tilannekomiikalla...
Paella on toinen tällainen "käsitysten" runtelema ruoka, jossa alkuperäisessä riisi valitaan huolella ja valmistutapa on hyvin perinteinen - lopputulos herkullinen "kansallisruoka"...
Ohrasta risototon tapaan tehty versio eli ns. "Ohrotto" on hauska vaihtoehto ja nimellisesti loistava...
Surottoo!!! Ei mitää pataa, surottoo!! Mä en pakkosyötä sua mutta surottoo :D :D Ai hitsit, en tullu edes ajatelleeks tota puolta että asiakkaat saattas vaatia sellasta ylikypsää irtonaista riisiä "vellin tilalle" :D Hih... Ohra on parasta mustassa makkarassa ;) Josta muuten nyt maksaisin aika lailla että saisi- tarttee vissiin hilautua tammelan torille, ops, taas menin ohi aiheen, haittaakse? ;)
Itse asiassa mun kaveri tekee edelleen jauhelihasurottoa jossa käyttää vieläpä grillimaustetta (näen kuinka FutoMaki saa tästä jonkun kohtauksen,hahhahhaa) ja ai että- se on niin mahtava tuoksu, sitten lisää vielä liikennevalot (herne-maissi-paprika) ja se on mulle niin nostalginen safka että kuola herahtaa jo ajatuksestakin, aina ollessani heillä kylässä sain tuota herkkua :)
Hahaa! Surutto meni ensimmäisellä kerralla ohitse, mutta nyt kun kävin tuon tekstin lukemassa, niin melkein alkoi omatunto soimata. Tämä löytyy omasta pöytälaatikosta, kotona tehtiin useahkosti - tai silloin kun isäukko joutui kokkaamaan - 90-luvulla. Sittemmin myös opiskeluaikojen suosikkiruoka kun ei juuri muuta osannut kokata.
Eli tadaa: Nakkirisotto! (tai Nakki"risotto" :D) http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/505/Nakkirisotto/
Eero pakko tunnustaa etten ole ikinä edes maistanut nakkirisottoa, en surottona enkä muunakaan versiona :D Meillä oli vain jauheliha-versio tuosta mukulana :)
Minun itse asiassa alkoi melkein tehdä mieli tehdä tuota nakkirisottoa uudemman kerran, edellisestä kerrasta lienee jos ei nyt vuosikausia niin ainakin vuosi tai pari. Nostalgisista syistä en taida kuitenkaan käydä muuttamassa reseptin nimeä Nakkisurutoksi!
Virhe
One fine body…
Tätä "Suomi"- versiota kutsun ihan riiisipadaksi tai riisihöystöksi!!!
Kun kuluttajat tekevät ja nimeävät ruokansa / reseptinsä ihan miten sattuu tietämättöminä alkuperästä, niin sitten ravintolassa ihmetellään, kun se oikea risotto "näyttää ja maistuu väärältä". Olen aivan liian monta kertaa joutunut selittämään, että tämä meillä tarjottu riisiruoka ON sitä oikeaa risottoa - joskus jopa suurella tilannekomiikalla...
Paella on toinen tällainen "käsitysten" runtelema ruoka, jossa alkuperäisessä riisi valitaan huolella ja valmistutapa on hyvin perinteinen - lopputulos herkullinen "kansallisruoka"...
Ohrasta risototon tapaan tehty versio eli ns. "Ohrotto" on hauska vaihtoehto ja nimellisesti loistava...
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Olet tuhma tyttö ;)
Eli tadaa: Nakkirisotto! (tai Nakki"risotto" :D) http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/505/Nakkirisotto/